donderdag 4 augustus 2016

Sam boekentas

De grote vakantie is intussen alweer voor de helft voorbij.
Ik speelde al langer met het idee om eens een boekentas te naaien, had ik nog nooit gedaan.
Vorige week kwam ik in de stoffenwinkel het patroon van de Sam boekentas van Liel tegen.

Dit ging mijn project worden om tijdens de meeting met de mede-blogsters te maken.
Een boekentas is natuurlijk veel voorbereidend werk qua knippen en verstevigen.  Ik heb ook voor de eerste maal het HG product getest om stoffen waterdicht te maken.  Heel content van!

Ik was volledig voorbereid om tijdens de blogmeeting eraan te beginnen.  Eens je de Sam in elkaar begint te zetten, gaat deze heel goed vooruit, mede dankzij de superduidelijke werkbeschrijving die bij het patroon zit!

Tijdens het knippen van de patroondelen had ik echter het vermoeden dat de boekentas toch wat klein ging uitvallen voor het 3de leerjaar.  Hij is in ieder geval kleiner dan haar boekentas van vorig jaar, maar alles past er perfect in, dus geen probleem.

Een bijpassende pennenzak mocht uiteraard niet ontbreken!

Et voila, mijn eerste zelfgemaakte boekentas is een feit!


 








Buitenstof:  Echino (uit mijn voorraad)
Binnenstof:  Cotton & Steel (uit mijn voorraad)
Effen zwarte canvas:  Madeline de Stoffenmadam
Fournituren: paspel, tassenband, decovil light, kliksluitingen, passanten, schuifgespen, D-ringen, musketonhaakjes, tasvoetjes:  Madeline De Stoffenmadam




Nog een dikke merci aan Lies en Kristien van "De Zussen" voor de gastvrijheid, en An, Els en Marie-Paule voor het fijne gezelschap.  Tot gauw! x





11 opmerkingen:

  1. amai chapeau, dat lijkt mij nu echt een werkje waar je veel geduld voor nodig hebt en dat heb ik niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had het geluk getuige te kunnen zijn van al die stofdelen tot een boekentas in wording. En ik moet zeggen, ze is prachtig die boekentas. Wat ik zo tof vind is dat stofje met dat subtiele brilletje bij dat hertje en dat jouw dochter ook een bril draagt. Ik vind dat een leuke knipoog. De kleurencombinatie met de voering komt in het echt beter tot uiting dan op de foto en ik kan iedere lezer dus echt melden, in het echt is ze nog mooier, die boekentas. Knap dat je dat zag zitten zelf een boekentas maken, daar heb ik het geduld niet voor vrees ik. Je mag fier zijn op jouw werk en Fleur kan het nieuwe schooljaar starten in stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan en knap dat je er zoveel werk voor over hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke boekentas! Hopelijk kan ze er toch nog even mee verder...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... en anders heeft ze zoiezo haar pennenzak nog natuurlijk 😉.

      Verwijderen
    2. ... en anders heeft ze zoiezo haar pennenzak nog natuurlijk 😉.

      Verwijderen
  5. Leuke boekentas! Hopelijk kan ze er toch nog even mee verder...

    BeantwoordenVerwijderen